koleksi ilmu ( mari berkongsi )

- music - lyrics - love - successful story - short story - life - joke - love -


Pengalaman Hidup

Anda mempunyai pengalaman hidup yang menarik? yang boleh dijadikan teladan kepada semua? nasihat kepada rakan-rakan? boleh lah berkongsi bersama.


------------------
Disini adalah senarai koleksi Pengalaman Hidup yang dihantar oleh pelawat. Anda juga boleh menghantar koleksi anda, tetapi hendaklah elak daripada berbaur lucah, politik, perkauman dan sensitiviti orang lain. Sila klik hantar koleksi(dibawah):
------------------

2 Koleksi Pengalaman Hidup:

  • alkisah pada suatu petang yang nyaman dan damai..kami semua sudah pun bersiap sedia hendak bermain bola tetibe kedengaran suara halus mulus seekor anak anjing drpd dalam longkang yang agak dlam yang berhampiran dengan padan bola kami..kawan kami yang bernama encik y cube membantu anjing tersebut tetapi apakan daya dia tidak berani..katanya nak samak lagi..ramai yang ingin membantu tetapi lebey ramai yang ingin melihat..maka aku dengan nada yang agak cam bosan kerna hendak bermain bola berkata "ahh..biar je aa..bukan prob kite pun..sape suru die terjun masuk dlam longkang?"..ya aku tau..aku kejam..aku tidak mempunyai sifat keperibinatangan maupun keperihaiwanan..maka sampuk suara yang agak yoyopo,encik penyapu menyampuk.."ko jangan jan..ko takna dengar cerite seorang pelacur tolong seekor anjing..die dpat masuk syurga"..huh adake?tanya hatiku yang kecil ini..

    cerite ini akan bersambung..(err ada hal sekejap)

    Hasilan Anonymous Anonymous, dihantar pada 6/8/06  

  • (sambungan drpd tadi)

    alkisah cerite seorang pelacur yang menolong seekor anjing tersebut..aku sebenarnye tak penah dengar..ke pernah dengar..tetibe jerk(beberapa hari selepas kejadian anjing tersekat dlam longkang tu) aku terjumpe sebuah buku tulisan jawi cerite psal pelacur tuh aa..pehh terasa seh..apakah ALLAH cube memberikan aku petunjuk?aku pun baca aa buku tu..pehh terasa seh..salah ke aku sebab tak tolong anjing tu?

    aa..nak tau ke kisah pelacur dan anjing tu?

    kisahnye camni..adala seorang pompuan ni..mak bpak die da meninggal masa die kecik lagi..so die takde aa orang untuk membimbing die mengajar die perkara2 baik dan buruk..dipendekkan cerite..makin die besar die pun bertambah lawa..tapi sayang die bodo..so die pun jadi mangsa lelaki lelaki dayus..wuuhuu dipendekkan cerite jadi aa die seorang pelacur..pastu lama2 die tau ape yang die buat tu salah..die pun mengambil keputusan untuk kluar drpd pekan tersebut..dlam perjalanannye didalam padang pasir yang panas itu..die pun kehausan skali die terdengar anjing meraung awuwu.."oh anjing rupenye..anjing ni kehausan..aku harus memberikannye air"..ditakdirkan lak die jumpe sebuah telaga berhampiran..die pun pkai sepatu tu untuk dijadikan bekas air..(buleh ke?) pastu diberikannye air tu kepada anjing tersebut maka ditakdirkan pula anjing tu selamat..pastu selepas lama(beberapa tahun..) pelacur tu pun ditakdirkan pula mati..dimasa kematiannye takde sorang pun amik peduli.."ye aa kan pelacur..ko nak sibuk ke?" pastu adala seorang kawannye bermimpikan pelacur tu masuk kedalam syurga berpakaian sopan putih berseri..didalam mimpinye si pelacur tuh berkata.."aku dimasukkan kedalam syurga kerna masa hidup aku..aku pernah membantu seekor anjing yang kehausan"..end of story

    ish senangnye nak masuk syurga..kalo camtu aku pun nak tolong mane2 anjing yang kehausan aa..
    tak aa moral cerite ni..ALLAH akan memberikan ganjaran pahala(ataupun syurga) kepada sesape yang membuat perkara baik dengan ikhlas dan tanpa meminta ganjaran..insyaALLAH akan memberikan kite masuk kedalam syurga..

    p/s = anjing dkat longkang tu aku tatau ape cerite..mungkin die berjaya melarikan diri drpd longkang itu ataupun die mati..sebab anjing tu da hilang..ish aku lambat baca buku teladan ni aa..kalo aku baca buku tu awal2 sure aku da tolong anjing tuh regardless kene samak pun..ahaha

    Hasilan Anonymous Anonymous, dihantar pada 6/8/06  

Hantar Koleksi     Bagaimana nak menghantar?

<< Muka Depan